ЗА НАС
НОВИНИ
Настройки
клиенти
КОНТАКТИ
Меил
home
company
promo
плащаш 6 получаваш 7
При предплащане на 6 месеца достъп до интернет получавате още един
плащаш 10 получаваш 12
При предплащане на 10 месеца достъп до интернет ще получите още два
ОБЩИ УСЛОВИЯ
Свали в
ОБЩИ УСЛОВИЯ РАЗДЕЛ I 1. С тези Общи условия на договора между „БИН БГ“ ЕООД, вписано в Търговския регистър към Агенцията по вписванията с ЕИК 201363907, със седалище в гр. Радомир и адрес на управление: гр. Радомир, ул. Рилска 39, електронен адрес: office@bin.bg, наричано по-долу ОПЕРАТОР, и неговите крайни потребители, наричани по-долу ПОТРЕБИТЕЛ, се уреждат условията и реда за предоставяне на електронни съобщителни услуги чрез кабелна мрежа за предоставяне на достъп до интернет и телевизия на територията на Република България. 2. Адрес за кореспонденция и телефон на БИН БГ ЕООД: Гр. Радомир, ПК 2400, ул. Рилска 39, тел. 0887606098, 0898706466 Ел. адрес: office@bin.bg 3. Тези общи условия са задължителни за ОПЕРАТОРА И ПОТРЕБИТЕЛИТЕ и са неразделна част от индивидуалния договор, сключен между тях. С подписа си, ПОТРЕБИТЕЛЯ удостоверява, че Общите условия са му предоставени от ОПЕРАТОРА, прочел ги е и се е съгласил с тях, приема и се задължава да спазва безусловно всички разпоредби от настоящите Общи условия. 4. ПОТРЕБИТЕЛИТЕ на услугите могат да бъдат всички еднолични търговци, физически и юридически лица, регистрирани на територията на Република България. РАЗДЕЛ II УСЛУГИ ПРЕДОСТВЯНИ ОТ БИН БГ ЕООД 5. ОПЕРАТОРЪТ може да предоставя: - Достъп до интернет - Достъп до телевизия - Статичен адрес - Пренос на данни - Изграждане на частни мрежи - Други 6. В случите, когато БИН БГ ЕООД не предоставя някоя от услугите по т. 5 със собствени средства, той може да сключи договори със съответните доставчици, в които се уреждат редът и условията за предоставянето им, като в този случай ОПЕРАТОРА гарантира за качеството на предоставяните услуги. 7. ОПТРЕБИТЕЛИТЕ могат да закупят от ОПЕРАТОРА крайни устройства по пазарни цени в случай, че е уговоренo в индивидуалния договор. ПОТРЕБИТЕЛИТЕ могат да ползват крайни устройства, закупени от други физически или юридически лица. 7.1 ОПЕРАТОРЪТ има право да откаже свързване на крайни мрежови устройства, закупени от ПОТРЕБИТЕЛЯ от трети лица, ако същите не съответстват с техническите изисквания и параметри на изградената от ОПЕРАТОРА преносна мрежа. 7.2 ОПЕРАТОРЪТ може в определени случаи да отдава под наем крайни мрежови устройства, като урежда взаимоотношенията си с ПОТРЕБИТЕЛЯ с договор за наем. 7.3 Всяко устройство, което ОПЕРАТОРЪТ предоставя безплатно и безвъзмездно на ПОТРЕБИТЕЛЯ не подлежи на гаранционен и извънгаранционен ремонт от страна на ОПЕРАТОРА. Във всички случаи на загуба или нанесени вреди на устройството, собственост на ОПЕРАТОРА, причинени с умисъл или небрежност от страна на ПОТРЕБИТЕЛЯ, последният остава отговорен за тези щети и реди, като ремонтът е за сметка на ПОТРЕБИТЕЛЯ. Предаването на устройството се осъществява чрез подписването на приемно-предавателен протокол. 8. БИН БГ ЕООД активира услугите, при наличие на техническа възможност, в срок от 5 дни, но не повече от 15 дни, считано от датата на получаване на заявката и съгласно сключения договор с ПОТРЕБИТЕЛЯ. 9. Актуална информация за цените и параметрите на предлаганите услуги ОПЕРАТОРЪТ публикува на сайта си: www.bin.bg 10. Неограничен достъп до Интернет с гарантирана или негарантирана скорост чрез обществената електронна съобщителна мрежа, изградена от ОПЕРАТОРА. Ако в индивидуалния договор не е уговорено друго, ПОТРЕБИТЕЛЯТ има право да използва предоставената услуга само на едно крайно мрежово устройство в рамките на упоменатия адрес. Достъпът се предоставя на ПОТРЕБИТЕЛЯ чрез директна кабелна свързаност, на основата на хибридна кабелна мрежа с компоненти – меден кабел, оптичен кабел, активни и пасивни мрежови устройства. РАЗДЕЛ III ДОГОВОР ЗА ОСИГУРЯВАНЕ НА ДОСТЪП ДО МРЕЖАТА И ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГИ НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ 11. Индивидуалният договор между ОПЕРАТОРА и ПОТРЕБИТЕЛИТЕ се счита за сключен от датата на подписването му. 12. В договора се посочват идентификационни данни на ОПЕРАТОРА и ПОТРЕБИТЕЛЯ, услугите, които се предоставят на ПОТРЕБИТЕЛЯ, срокът за ползване на услугите, начинът на заплащане, лице за контакт от страна на ПОТРЕБИТЕЛЯ, адрес за кореспонденция и други. 13. Изменение на договорите се допуска при следните обстоятелства: 13.1 Договорът за услуги между ПОТРЕБИТЕЛЯ и ОПЕРАТОРА се продължава след изтичане на избрания срок само при изрично писмено съгласие на ПОТРЕБИТЕЛЯ относно условията за продължаване. При липса на такова съгласие след изтичане на договора той се преобразува в безсрочен. ПОТРЕБИТЕЛЯТ има право да прекрати безсрочния договор с 1-месечно писмено предизвестие на падежната дата. 13.2 Изменение на клаузите на договорите може да поиска всяка от страните в срока на действието му. 13.3 Изменение на договорите може да се извърши и при наличие на форсмажорно събитие, при промяна на законодателството или при разпореждане на компетентен орган, действащ в рамките на дадената му от закона компетентност. 13.4 Страните могат да правят изменения и допълнения на договорите само с допълнителни писмени споразумения. 13.5 В случай, че условията по договорите бъдат изменени и/или допълнени чрез действия на страните, предхождащи подписването на надлежни писмени споразумения съгласно предходната т.13.4, страните се задължават в максимално кратък срок, но не по-дълъг от 15 дни да подпишат съответните писмени документи. В случай, че ПОТРЕБИТЕЛЯТ откаже подписването на съответното споразумение, ОПЕРАТОРА има право незабавно да преустанови предоставянето на услугите, предмет на това споразумение, като при тази хипотеза ще се счита, че договорът продължава своето действие в непроменен вид. 14. Договорът за услуги между ПОТРЕБИТЕЛЯ и ОПЕРАТОРА се прекратява: 14.1 В срока и при условията, регламентирани в договора или при взаимно съгласия, изразено писмено от страните; 14.2 От страна на ПОТРЕБИТЕЛЯ след изтичането му с 1-месечно предизвестие на падежната дата и заплащане на последната месечна такса 14.3 От страна на ОПЕРАТОРА с 1-месечно писмено предизвестие до ПОТРЕБИТЕЛЯ; 14.4 Едностранно и без предизвестие от ОПЕРАТОРА, в случай на неплащане на цените от тези Общи условия от страна на ПОТРЕБИТЕЛЯ 14.5 Едностранна и без предизвестие от ОПЕРАТОРА, при неизпълнение на задълженията от тези Общи условия; 14.6 Незабавно при настъпване на обстоятелства на непреодолима сила; 14.7 Незабавно по силата на акт на компетентен държавен орган; 14.8 Незабавно при прекратяване на дейността на ОПЕРАТОРА, съгласно Закона за електронните съобщения. РАЗДЕЛ IV ПРАВА НА ОПЕРАТОРА 15. ОПЕРАТОРЪТ има право: 15.1 да предоставя на ПОТРЕБИТЕЛЯ електронните съобщителни услуги по раздел II от тези Общи условия; 15.2 да получава от ПОТРЕБИТЕЛЯ съответните суми за предоставените услуги в сроковете, определени в раздел XI на тези Общи условия; 15.3 да дава писмено или по друг начин указания и инструкции на ПОТРЕБИТЕЛЯ за правилно използване на крайните устройства, ако такива са предоставени на ПОТРЕЕБИТЕЛЯ; 15.4 да продава и предоставя под наем крайни устройства на ПОТРЕБИТЕЛЯ срещу заплащане; 15.5 в случай на неспазване сроковете за плащане от страна на ПОТРЕБИТЕЛЯ, да прекрати незабавно и без предизвестие предоставянето на услугите му. ПОТРЕБИТЕЛЯТ може да поиска възстановяване на прекратените услуги след изплащане на задълженията си; 15.6 да спира предоставянето на услуги, изключва ПОТРЕБИТЕЛЯ от мрежата и може да откаже сключване на нов договор с него при неизпълнение на задълженията му незабавно, след констатиране на нарушението; 15.7 да получава обезщетенията, предвидени в тези Общи условия; 15.8 да прекъсва временно предоставянето на услугите на ПОТРЕБИТЕЛЯ при извършване на профилактични прегледи, ремонти и настройки на мрежата; 15.9 ако друго не е уговорено в индивидуалния договор с ПОТРЕБИТЕЛЯ да предоставя услугите при условията на споделен капацитет/трафик; 15.10 в предварително уточнено с ПОТРЕБИТЕЛЯ време на достъп до имота му с цел изграждане, поддържане, настройка и ремонт на съоръженията на мрежата. 15.11 Да провежда профилактични прегледи и/или ремонти на мрежата с максимална продължителност от три часа, но не по-често от пет пъти в месеца, като през това време е възможно прекъсване или влошаване на услугите, предоставяни на ПОТРЕБИТЕЛИТЕ; 15.12 Да провежда по-продължителни (от три часа) профилактични прегледи и/или ремонти, като уведоми всички засегнати ПОТРЕБИТЕЛИ не по-малко от 24 (двадесет и четири) часа преди настъпване на събитието. Това не се отнася за случаите, в които профилактиката се налага от външни доставчици на услугите и ОПЕРАТОРЪТ не е бил уведомен своевременно; 15.13 Да изисква достъп до имота на ПОТРЕБИТЕЛЯ и общите части на сградата, в която той се намира с цел изграждане и поддържане на мрежата, като за целта се избира предварително уточнено време; 15.14 Да изисква съдействие от ПОТРЕБИТЕЛЯ за доброволно уреждане на евентуални спорове с останалите обитатели на жилищната сграда; РАЗДЕЛ V ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ОПЕРАТОРА 16. ОПЕРАТОРЪТ е длъжен: 16.1 да извършва електронна съобщителна дейност в съответствие с разпоредбите на действащото законодателство и приетите за прилагане на Република България стандарти и други технически спецификации, изисквания за електронно-магнитната съвместимост, правилата и техническите изисквания за безопасност. Така че да са гарантирани: - безопасността на ПОТРЕБИТЕЛЯ, обслужващия персонал и всички други лица, както при нормални условия на работа, така и при повреда; - качество на услугите. 16.2 във връзка с изпълнение на задължението по т.16.1 ОПЕРАТОРА е длъжен: - да използва електронни съобщителни устройства с оценено съответствие и пуснати на пазара съгласно действащите нормативни актове - да използва електронни съобщителни устройства само по предназначението и начина, определен от производителя - да използва технически изправни електронно съобщителни устройства - да не изменя техническите характеристики на използваните електронно съобщителни устройства 16.3 да осигурява непрекъсната, надеждна и качествена работа на мрежата 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата; 16.4 да уведомява ПОТРЕБИТЕЛИТЕ по подходящ начин за прекъсване и влошено качество на предоставяната услуга при извършване на профилактични прегледи, ремонти или поради развитие на мрежата и/или информационните му системи, както и за сроковете на прекъсването. ОПЕРАТОРЪТ има това задължение при условие, че времетраенето на всяко отделно прекъсване или влошаване на предоставяната услуга надвишава 8 часа в рамките на едно денонощие 16.5 предварително да уведомява по подходящ начин ПОТРЕБИТЕЛЯ при искане за достъп до техни помещения 16.6 да съхранява в законоустановения срок цялата информация, свързана с разплащанията на ПОТРЕБИТЕЛЯ и предоставя на ПОТРЕБИТЕЛЯ, при писмено искане, разпечатка от тези плащания 16.7 да не предоставя на трети лица информация, отнасяща се до ПОТРЕБИТЕЛЯ и тяхната активност, без съгласието им, с изключение на случаите, в които ОПЕРАТОРЪТ ги предоставя при законосъобразно искане на съответните компетентни органи 16.8 да спазва срока за активиране на услугите на ПОТРЕБИТЕЛЯ от тези Общи условия 16.9 да отстранява повредите, дължащи се на външни причини (извънредни обстоятелства – природни бедствия, пожари, наводнения, земетресения или причини, независещи от ОПЕРАТОРА – откраднати кабели, прекъсване на електрозахранването в района и т.н.) и привеждане на мрежата с състояние на нормална работа в срок от 72 часа, след отпадане на причините 16.10 да отстранява възникнали повреди в мрежата при нормални условия на работа в срок от 72 часа. Срокът за отстраняване на повредата започва да тече от момента на уведомяване от страна на ПОТРЕБИТЕЛЯ или от установяването й от страна на ОПЕРАТОРА, чрез упълномощените за това лица. В районите, в които липсва канална мрежа, срокът за отстраняване е до 5 (пет) работни дни 16.11 да оповести адрес и/или телефон, на който да приема уведомления от ПОТРЕБИТЕЛЯ за повреди, прекъсвания и други форми на неизправно получаване на услугите. 16.12 Да уведомява писмено или по друг начин, ПОТРЕБИТЕЛЯ за ограничения в предоставянето на услугите, наложени от компетентните органи при извънредни ситуации или във връзка с националната сигурност и отбраната на страната 16.13 ОПЕРАТОРЪТ публично оповестява адрес и телефон за повреди: - електронен адрес: office@bin.bg - Актуални телефони, публикувани на сайта си www.bin.bg 16.14 да предоставя на своята интернет страница информация и справки за условията и реда за ползване на предоставяните услуги 16.15 да прекратява предоставянето на услугите в предвидените в договора срокове или по желания на ПОТРЕБИТЕЛЯ, в сроковете, предвидени в тези Общи условия 16.16 да разглежда и взема становище по молби, жалби и предложения от ПОТРЕБИТЕЛИТЕ в едномесечен срок от датата на получаването им. 16.17 Да уведомява ПОТРЕБИТЕЛЯ за измененията на тези Общи условия в срок не по-кратък от 1 месец преди влизането им в сила. 17. ОПЕРАТОРЪТ носи отговорност за всяка умишлена или неумишлена щета, нанесена на жилищната сграда или имота на ПОТРЕБИТЕЛЯ от неговия технически персонал и/или по повод физическото свързване към мрежата РАЗДЕЛ VI ОТГОВОРНОСТ НА ОПЕРАТОРА 18. За неотстранени повреди в мрежата и съоръженията към нея, или по други причини, в резултат на които, ПОТРЕБИТЕЛЯТ не е могъл да ползва услугите повече от 10 (десет) дни през един календарен месец, ПОТРЕБИТЕЛЯТ заплаща част от дължимата месечна абонаментна цена, пропорционална на периода, през който е ползвал услугите. Не е необходимо посочените дати да са последователни. ОПЕРАТОРЪТ приспада съответната сума от стойността на месечната абонаментна цена за следващия месец на базата на получени и регистрирани уведомления, съгласно тези Общи условия. 19. Когато ОПЕРАТОРЪТ не уведоми ПОТРЕБИТЕЛЯ, дължи неустойка в размер на 0,1% от месечната абонаментна цена. Неустойката не се изплаща в брой, а се извършва чрез приспадане на съответната дължима сума от стойността на месечната такса за следващия месец. РАЗДЕЛ VII ОПЕРАТОРЪТ НЕ НОСИ ОТГОВОРНОСТ ЗА: 20. При настъпване на независещи от ОПЕРАТОРА обстоятелства като увреждане на мрежата и нейните съоръжения от ремонтни дейности извършени по пътната инфраструктура и каналната мрежа, кражби и други имуществени вреди и т.н. – ОПЕРАТОРЪТ се задължава да отстрани възникналата неизправност в срок от 15 (петнадесет) дни, като поема 70% от необходимите разходи за изграждането на новата инсталация, останалите 30% се заплащат от ПОТРЕБИТЕЛЯ при услуги тип FTTO и FTTH с инсталация на оптичен кабел директно до адреса на клиента. 21. ОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност пред ПОТРЕБИТЕЛЯ за: загуба, намалена печалба, пропуснати ползи и други щети, претърпени в резултат на ползването или невъзможността за ползването на съответната услуга; неспособност на ПОТРЕБИТЕЛЯ да изпълнява свои задължения поради временна невъзможност за ползване на съответната услуга; претенции от трети лица срещу ПОТРЕБИТЕЛЯ, свързани с ползването на услугата от него; повреди по комуникационните линии и съоръжения извън контрола на ОПЕРАТОРА, причинени в резултат на: - Прекъсване на електрозахранване, което изважда от нормална експлоатация комуникационното оборудване - Външна неоторизирана интервенция и нанасяне на повреди по комуникационни оборудване от трети лица; - Нанасяне на повреди по комуникационно оборудване в резултат на природни бедствия, аварии и други - Ползването от страна на ПОТРЕБИТЕЛЯ на погрешна или неактуална информация от Интернет - Вреди, дължащи се на грешки или небрежност на ПОТРЕБИТЕЛЯ 22. ОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност при неизправности на електрическата мрежа в имота на ПОТРЕБИТЕЛЯ. 23. ОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност за не предоставянето или некачественото предоставяне на съответните услуги, което се дължи на неизправност или неправилно функциониране на оборудването, собственост на ПОТРЕБИТЕЛЯ или неговите неправомерни действия. 24. Начинът, по който ПОТРЕБИТЕЛЯТ ползва мрежата и за всички последствия от това, като например: неспособност на ПОТРЕБИТЕЛЯ да установи връзка с мрежата, освен ако това не се дължи на действия на ОПЕРАТОРА. 25. За сигурността на предаваната чрез ползването на услугата информация, както и в случаите, в които трети лица узнаят паролата за ползване на услугата, без оглед на причината и начина на узнаване, включително и в случаите на неправомерни действия, застрашаващи сигурността на устройства, мрежи и записи (действия познати като cracking или hacking). 26. За съдържанието и актуализирането на предаваната или обработваната чрез мрежата информация. 27. За случаите на неправомерни действия на трети лица, проникващи в компютърната система на ПОТРЕБИТЕЛЯ, като неразрешен достъп, пренос или разпространение или заразяване с компютърни вируси. РАЗДЕЛ VIII ПРАВА НА ПОТРЕБИТЕЛЯ ПОТРЕБИТЕЛЯТ има следните права: 28. Да изисква сключване на индивидуален договор за ползване на всички електронни съобщителни мрежи, предлагани от ОПЕРАТОРА. Личните данни, които ПОТРЕБИТЕЛЯТ предоставя, както и личните данни, които ОПЕРАТОРЪТ изготвя и генерира в процеса на предоставяне на услугите, се обработват и съхраняват от страна на ОПЕРАТОРА в съответствие с Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27.04.2016г. относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/ЕО (Общ регламент за защита на личните данни). Подробна информация за целите и правното основание за обработването на личните данни; категориите получатели на лични данни; срокът, за който ще се съхраняват личните данни; правата на субектите на данни във връзка с обработването на неговите лични данни от страна на ОПЕРАТОРА, както и информация за начина, по който те могат да бъдат упражнени; данни за контакт с длъжностното лице по защита на данните и всяка друга информация, която Общият регламент за защита на личните данни изисква да бъде предоставена на абонатите, се съдържа в Политиката за поверителност и защита на личните данни в БИН БГ ЕООД, която е публикувана на интернет страницата на ОПЕРАТОРА – www.bin.bg и е налична в търговския обект на ОПЕРАТОРА. 29. Да получават услугите по РАЗДЕЛ II с качество и технически параметри, съгласно тези Общи условия и договора, подписан между страните; 30. Да уведомяват ОПЕРАТОРА по начина, указан в тези Общи условия, за проблеми, свързани с ползването на услугите; 31. Да искат информация и справки по телефона съгласно тези Общи условия относно ползването на услугите, предоставяни от ОПЕРАТОРА; 32. Да подават молби, жалби и предложения и да получават отговори в срока по тези Общи условия. 33. Да получават при поискване в случаите на повреди, аварии и всякакви други прекъсвания в ползването на услугите, които не са причинени от тях, документ, удостоверяващ възникването и времетраенето на прекъсването; 34. Да прекратяват ползването на услугите, съответно договора, по свое желание след подаване на 1-месечно писмено предизвестие до ОПЕРАТОРА, при условията, посочени в индивидуалния договор; 35. Да прекратят временно ползването на услуги по свое желание, за период не по-малък от 1 месец и не по-голям от 6 месеца, след подаване на писмено предизвестие до ОПЕРАТОРА и при условие, че към момента на временното прекратяване, ПОТРЕБИТЕЛЯТ няма задължения към ОПЕРАТОРА. Правото по настоящата точка може да бъде упражнявано от ПОТРЕБИТЕЛЯ не повече от един път в рамките на една календарна година. Не се допуска временно прекратяване на ползването на услуги при срочни договори. РАЗДЕЛ IX ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ПОТРЕБИТЕЛЯ 36. ПОТРЕБИТЕЛЯТ е длъжен: 37. При използването на услугите да спазва нормите на приложимото право и добрите нрави, включително да не зарежда, съхранява, разпространява, използва или предава файлове, програми, изображения, звук или каквито и да е други материали, имащи забранено от закон съдържание, както и да не зарежда, съхранява, разпространява, използва или предава файлове, програми, изображения, звук или каквито и да е други материали, съдържащи компютърни вируси, програми за отдалечен достъп, нежелана поща или материали, насочени към преодоляване, компрометиране или затрудняване дейността на компютри и системи. 38. При наличие на вируси, софтуерни или хардуерни неизправности по компютърната си техника, пречещи на нормалното функциониране на мрежата на ОПЕРАТОРА или предоставянето на услугите, да отстрани в най-кратък срок причините. В противен случай, ОПЕРАТОРЪТ си запазва правото да прекрати достъпа на ПОТРЕБИТЕЛЯ до интернет, до отстраняването на проблема; 39. В предварително съгласувано по подходящ начин с ОПРАТОРА време, да му осигури достъп до имота си с цел изграждане, поддържане, настройка ремонт и профилактика на мрежата; 40. Да осигурява свободен достъп на представители на ОПЕРАТОРА до всички устройства, чрез които ползва услугата, както и до останалата част от комуникационното оборудване за осъществяване на проверки относно спазването на задълженията му по договора или за установяване на възникнали повреди и отстраняването им; 41. Да не извършват промени в абонатната мрежа на ОПЕРАТОРА; 42. Да не извършва, каквито и да е промени в крайните устройства и да не включва към тях приспособления, за които няма одобрението на ОПЕРАТОРА; 43. Да оказва необходимото съдействие на ОПЕРАТОРА при осъществяване на контрол по законността на ползване на предлаганите услуги и изпълнение на изискванията от тези Общи условия. Контролът се осъществява от упълномощени от ОПЕРАТОРА лица; 44. При желание за временно прекратяване на услуги, да уведоми писмено ОПЕРАТОРА в срока по тези Общи условия, като заплати съответстващата на срока на предизвестието част от месечната такса; 45. Да съхранява всички устройства, собственост и предоставени за ползване от ОПЕРАТОРА, с грижата на добър стопанин и според дадените указания, както и да уведомява своевременно за настъпили повреди или посегателство на трети лица. При повреди по оборудването на ОПЕРАТОРА, вследствие на небрежност или умишлени действия, ПОТРЕБИТЕЛЯТ дължи обезщетение в размер на стойността му, ако това не е уговорено в договора; 46. Да поддържа в изправност и за своя сметка, собственото си мрежово оборудване (медни кабели, мрежови комутатори, рутери, компютърни системи и др.); 47. Да използва само крайни устройства, на които е оценено съответствието съгласно Наредба за съществените изисквания и оценяване съответствието на радиосъоръжения и крайни далекосъобщителни устройства (приета с ПМС № 175 от 2002г., обн. ДВ, бр. 79 от 16.08.2002г., изм.,бр. 115 от 2002г. бр. 13 от 11.02.2003г.) 48. Да не предоставя възмездно или не, услугите на трети лица извън рамките на посочения в договора адрес; 49. При неправомерно ползване на услугите, ПОТРЕБИТЕЛЯТ носи отговорност за материалните и нематериалните щети нанесени на ОПЕРАТОРА. Неправомерно ползване на услугата е налице, когато тя не се ползва съгласно предмета на Общите условия и договора, пречи или затруднява работата на други ПОТРЕБИТЕЛИ, предоставя се на трети лица, ако това не е изрично упоменато е договора или когато нанася умишлено материални щети на технически средства на ОПЕРАТОРА; 50. Да заплаща определените от ОПЕРАТОРА цени по начин и в срокове за плащане, посочени в РАЗДЕЛ XI от тези Общи условия; 51. Да заплащат месечните абонаментни цени в случаи на неизправно получаване или прекъсване на услугите, вследствие на негово виновно поведение; 52. Да уведомяват ОПЕРАТОРА за настъпили изменения в идентификационните данни; 53. При прекратяване на индивидуалния договор и независимо от основанието за това, да върнат предоставените им за ползване от ОПРАТОРА крайни устройства, представляващи негова собственост. РАЗДЕЛ Х ОТГОВОРНОСТ НА ПОТРЕБИТЕЛЯ 54. ПОТРЕБИТЕЛЯТ отговаря за вреди, причинени на ОПЕРАТОРА, които са пряка и непосредствена последица от неизпълнение на задълженията им по тези Общи условия. 55. ПОТРЕБИТЕЯТ дължи на ОПЕРАТОРА обезщетение, за всички просрочени задължения в размер на законната лихва от деня на забавата до момента на заплащане на дължимото, съгласно Закона за задълженията и договорите; 56. В случаите на неплащане на дължимите суми в срок или при неизпълнение на други съществени задължения от страна на ПОТРЕБИТЕЛЯ, ОПЕРАТОРЪТ може по всяко време да спре предоставянето на договорените услуги. РАЗДЕЛ XI ЦЕНИ И УСЛОВИЯ НА ПЛАЩАНЕ 57. ПОТРЕБИТЕЛЯТ заплаща избраната услуга по цени, посочени в Договора и Ценовата листа на ОПЕРАТОРА. ОПЕРАТОРЪТ прави публична Ценова листа за предоставяните от него услуги. Промяната в Ценовата листа влиза в сила 15 (петнадесет) дни след публикуването й на официалната интернет страница на ОПЕРАТОРА, с което се счита, че новите цени са станали достояние на ПОТРЕБИТЕЛИТЕ. ПОТРЕБИТЕЛЯТ има право да се откаже от Договора без да дължи обезщетение или неустойка, ако окончателно определената цена е значително завишена, в сравнение с цената уговорена при сключването на договора. 58. ОПЕРАТОРЪТ събира от ПОТРЕБИТЕЛИТЕ суми за предоставяните от него услуги, както следва: - Ако такава е предвидена в индивидуалния договор с ПОТРЕБИТЕЛЯ, еднократна цена за активиране на услугите, за които е сключен договора; - Всички такси се заплащат авансово, не по-късно от крайния срок, посочен в Договора. Крайният срок за предплащане на месечната такса се определя от датата на активиране на услугите на ПОТРЕБИТЕЛЯ. 59. Цените за предоставените услуги се заплащат по банков път, ПОС терминал или в брой в офиса на ОПЕРАТОРА, както и чрез касите на EASYPAY, FASTPAY или платформата EPAY. 60. ОПЕРАТОРЪТ издава индивидуален документ на ПОТРЕБИТЕЛЯ (фактура, касов бон, квитанция) за получено плащане по различните видове цени при всяка от използваните форми на разплащане. Фактура се издава на ПОТРЕБИТЕЛЯ в случай, че той е изискал това. При плащане на цените по банков път, плащането се счита за извършено на датата на постъпване на сумите по сметката на ОПЕРАТОРА. Таксата на банката за превода е за сметка на ПОТРЕБИТЕЛЯ. 61. Ако за определения в договора срок, не постъпи плащане и в случай, че не изплащането на сумите продължи след изтичане на упоменатия срок, ОПЕРАТОРЪТ има право в зависимост от вида на договора да преустанови достъпа на ПОТРЕБИТЕЛЯ до услугата, да го изключи физически от мрежата и да прекрати индивидуалния договор. Предоставянето на услугата, може да бъде продължено след изплащане на пълната й стойност и такса за повторно включване, посочена в Ценовата листа на ОПЕРАТОРА. 62. Всички суми за предоставяне на услуги се заплащат в зависимост от техния вид и специфика по цени, съгласно действащия ценоразпис на ОПЕРАТОРА и/или сключения между страните договор. 63. Операторът прави публична Ценовата листа за предоставяните от него услуги. При промяна на размера на цените в Ценовата листа, тя се публикува преди датата на влизане в сила. ОПЕРАТОРЪТ предоставя Ценовата листа на разположение на ПОТРЕБИТЕЛЯ на общодостъпни места, включително във всеки свой офис на територията, на която предлага своите услуги. 64. Страните, в писмен договор, могат да уговарят помежду си и условия, различни от Общите условия. Тези условия се конкретизират в писмен индивидуален договор и имат действие само за конкретната сделка. В този случай, при несъответствие между уговореното от страните и общите условия, има сила уговореното. 65. Надвзети суми за предоставяни услуги и сумите по уважени рекламации от тези Общи условия се възстановяват на ПОТРЕБИТЕЛЯ заедно със законната лихва. Лихвата започва да тече от момента на установяване с надлежно подписан двустранен протокол на факта на надвземане или съответната рекламация. РАЗДЕЛ XII ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ 66. Всички спорни въпроси, които възникват във връзка с тълкуването и изпълнението на тези Общи условия и договора между страните, се уреждат от тях чрез преговори и по приятелски начин, като се правят взаимни отстъпки. При не постигане на съгласие, всяка от страните, може да потърси съдействие на съответните компетентни органи. В случай на несъответствие между отделни клаузи в различните документи, съставляващи договора между страните, за ползването на услугата, техният приоритет се определя в следната последователност: анексите към договора; индивидуалният договор; настоящите Общи условия. Договорът може да бъде изменян по взаимно съгласие на страните чрез подписване на анекси. 67. Тези Общи условия се прилагат и за заварените ПОТРЕБИТЕЛИ към датата на влизането им в действие. ОПЕРАТОРЪТ се задължава да съобщи на ПОТРЕБИТЕЛИТЕ по заварен договор за тези Общи условия, като им даде срок от един месец за отхвърлянето им. Ако в посочения срок, ПОТРЕБИТЕЛ по заварен договор не е заявил писмено, че отхвърля Общите условия, същите се считат за приети. Когато ПОТРЕБИТЕЛЯТ не е съгласен с промени в общите условия, той може да се откаже от договора (не важи в случаите , когато изменението е в следствие на разпореждане на компетентен орган на власт), без да посочва причина и без да дължи обезщетение, неустойка или да продължи да го изпълнява при действащите преди изменението Общи условия. Страните приемат, че нищожността на някоя клауза от тези Общи условия няма да влече невалидност на друга негова клауза или на договора като цяло. Недействителните клаузи ще бъдат заместени от повелителните разпоредби на закона и обичаите в практиката. РАЗДЕЛ XIII Определения по смисъла на тези Общи условия: 68. „Външни причини“ са: - Извънредни обстоятелства – природни бедствия, пожари, земетресения, наводнения и т.н. по смисъла на ТЗ; - Причини независещи от ОПЕРАТОРА – откраднати кабели, прекъсване на електрозахранването в района и др.; 69. „Крайно устройство“ е устройство, предназначено за пряко или непряко свързване към крайна точка на обществената електронна съобщителна мрежа за предаване, пренасяне, обработка или приемане на информация; 70. В договора, страните се идентифицират както следва: 71. Предприятие – с наименование (фирма), адрес на управление, лицето представляващо ОПЕРАТОРА, ЕИК, данъчен номер, телефонни номера и банкова сметка; 72. ПОТРЕБИТЕЛ: - Физическо лице- с име и ЕГН по документи за самоличност, адрес за кореспонденция, телефонни номера а при необходимост и документ за представителна власт (нотариално заверено пълномощно, съдебно решение и др.) - Едноличен търговец – с наименование (фирма), адрес на управление, адрес за кореспонденция, ЕИК, данъчен номер, телефонни номера и лицето, което го представлява; - Юридическо лице – с наименование (фирма), адрес на управление, адрес за кореспонденция, ЕИК, данъчен номер, телефонни номера и лицето, което го представлява; 73. ПОТРЕБИТЕЛЯТ се съгласява да получава безплатна маркетингова информация чрез избран от ОПЕРАТОРА начин. 74. Всички предизвестия следва да бъдат в писмена форма, подписани от страните или упълномощените от тях лица и се изпращат на адреса на всяка една от страните, посочен в договора. 75. Срокът на предизвестията започва да тече от момента на получаването им от страната по договора, към която са отправени при спазване на разпоредбите на Гражданско процесуалния кодекс. 76. В случай, че ПОТРЕБИТЕЛЯТ не е уведомил ОПЕРАТОРА за промяна на адреса си за кореспонденция, счита се, че предизвестията са редовно връчени, ако са изпратени на посочения в договора адрес. Допълнение към Общите условия Регламент (ЕС) 2015/2120 В съответствие с Регламент (ЕС) 2015/2120 от 25.11.2015г. за определяне на мерки относно отворен интернет, доставчикът, в допълнение към Общите условия, декларира следното: 1. Обявената в Ценовата листа и договорената с клиента скорост на достъп е максималната, технически постижима от инсталираното оборудване. ОПЕРАТОРЪТ не ограничава броя на клиентските крайни устройства свързани към неговата точка на достъп, но клиентът следва да има предвид възможно намаляване на скоростта при едновременен трансфер на данни през повече от едно крайно устройство. Скоростта на изтегляне на данни зависи от източника и може да бъде различна (включително и провал на изтеглянето), без това да е било резултат на въздействие от страна на ОПЕРАТОРА. 2. Според състоянието на отделни компоненти на мрежата е възможно да се забави или блокира трафикът на отделен абонат или група абонати. Това се разглежда като аварийно състояние, което се отстранява от ОПЕРАТОРА в срок, регламентиран в Общите условия (т.13) или според договора с клиента. 3. БИН БГ ЕООД не ограничава обема на трансферираните от клиента данни. При надхвърляне на ограниченията за скорост в възможно влошаване на възпроизвеждането на онлайн видео, без това да е резултат на въздействие от страна на ОПЕРАТОРА. 4. ПОТРЕБИТЕЛЯТ е длъжен да не зарежда, съхранява, използва, разпространява или предава файлове, програми или материали, предмет на авторски права или съдържащи непозволена информация, както и компютърни вируси или други средства насочени към затрудняване дейността на други абонати. Ако се установи, че клиентската конфигурация е източник на недопустимо съдържание или кибер атака, ОПЕРАТОРЪТ е длъжен да предприеме мерки, включващи ограничаване или пълно блокиране на достъпа на клиента, докато съответното нарушение или заплаха бъдат отстранени. В зависимост от ситуацията, ПОТРЕБИТЕЛЯТ може да бъде уведомен от доставчика или от компетентните органи. 5. БИН БГ ЕООД идентифицира ПОТРЕБИТЕЛЯ по интернет адрес, имена и адрес на живеене, вписани при сключване на договора за доставка. Действията на доставчика по управление и поддържане на мрежата не засягат личния живот на клиента. Случаите на необходим физически достъп до жилището или офиса на ПОТРЕБИТЕЛЯ от страна на упълномощените лица са описани в настоящите Общи условия. Поверителността на съобщенията и личните данни на ПОТРЕБИТЕЛЯ се съблюдават в съответствие с Общите условия. 6. При системно несъответствие на качеството на услугата с договорените параметри на качество, ПОТРЕБИТЕЛЯТ има право на обоснована рекламация и обезщетение според вписаното в раздел VI и XII от Общите условия.